18 juni 2008

Klots

Regen klettert met een kabaal op het raam. Dampt stijgt op in de badkamer waar ik onder het schuim lig te weken. Na al drie kwartier. De regen zet een tandje bij en gaat in vijfde versnelling. Het geluid is onheilspellend en knus tegelijk. Het wordt donkerder buiten, merk ik door de schaduw die zich over de ruimte werpt. Ik week lekker verder, want ik ben veilig. Zolang mijn pen en papier niet in het water vallen.

Omdat het stille water niet bij de weersgeluiden past, maak ik beweging in het water met mijn been. Met twee benen. Schuim en water spatten op. Het wordt een kinderlijk leuk spelletje. Klotsend badschuim met donderregen. Eindeloos speelgoed. Lekker alleen aan het klotsen. Als de regen bijzet, zet ik ook bij en mijn armen en benen kunnen het bijna niet aan. Ik klots en klots en klots en klots en klots. Klots. Klots. Plons. Pen en papier in het water. Game over.

Geen opmerkingen: